POZITÍV SZENVEDÉLYEK

Magyarországon egymillió alkoholista és több tízezer drogos szenved szenvedélyének rabságától. Ez az érzés nem létezne, ha megtanulnának pozitívan gondolkodni, és úgy gazdálkodni képességeikkel és lehetőségeikkel, hogy szabadon éljenek miután felszámolták önsorsrontó szenvedélyeiket.

Az egészség megőrzése érdekében törekednünk kell arra, hogy múltunkból a jót idézzük fel, az emlékek kellemes részeire figyeljünk jobban oda, a jelenben figyelmünket a nekünk tetszőre irányítsuk, és a jövőt elképzelve az optimista gondolatoknál, a derűs képeknél időzzünk el. Ezt a pozitív szemléletet meg kell tanulnunk érvényesíteni másokkal szemben is. A pozitív szemlélet elősegítheti céljaink elérését azáltal, hogy optimistán, kellemesen, ha lehet, könnyedén, vagy az erőfeszítésben is jót látva, önmagunkat és másokat bíztatva cselekszünk.

Pozitív gondolkodás alatt azt értjük:

„…neked és nekem, mindkettőnknek vannak érdemeink, értékeink és emberi méltóságunk. Elfogadom önmagam úgy, amilyen vagyok, és elfogadlak téged is olyannak, amilyen vagy. Ez inkább lényegi, mint viselkedésbeli megállapodás.

Időnként előfordulhat, hogy nem tetszik, amit csinálsz. Téged azonban, személyedben mindig elfogadlak. Ez azt jelenti, hogy emberi lényed tökéletesen rendben van nálam, bár a viselkedésed visszatetsző lehet.

Nem állok feletted és te nem állsz felettem. Egy szinten vagyunk mint emberek. Ez igaz akkor is, ha teljesítményünk vagy műveltségünk különbözik. Ez akkor is igaz, ha különböző korúak, fajtájúak vagy vallásúak vagyunk.” (1 Hemfelt, R., Minirth, F., Meier P. (1997): A szeretet választható! Múzsák Könyvkiadó, Budapest)

Időkeret: 2×45 perc

Oktatók: az Egyesület tagjai, pedagógusok, oktatók, trénerek, meghívott művészek, sportolók…

Célcsoport: 12-20 éves fiatalok

Programban megvalósuló tevékenység:

A pozitív szenvedélyek foglalkozásokon az értelmes időtöltésre, hatékony pihenési, kikapcsolódási formákra keresünk alternatívákat. A sportoló diákok előnyben vannak, hiszen nekik az egész napos iskolai leterheltség után felfrissülést okoz a fizikai aktivitás. Az átlag osztályban tanuló diákok azonban a szellemi munkára „szellemi munkával” pihennek. TV-t néznek, számítógépeznek (monitorfüggőség), az aktív kikapcsolódásra kevesen kaphatóak. Ebben kívánunk segítésükre lenni az iskola testnevelőit és egy-egy sportoló diákot is bevonva, de természetesen a művészet és egyéb pozitív szenvedélyt is példaként felhozva, megmutatva azok életvezetésre gyakorolt jótékony hatását.

  • Az előadásra meghívunk egy-egy vendéget: énekest, sportolót, művészt, fotóst, divatszakembert…
  • Filmrészletek elemzése…
  • Szituációs élethelyzetek megbeszélése, kommunikációs gyakorlatok…